X

هایپراستار نمادی از جامعه‌ی مصرفی

هایپراستار نمادی از جامعه‌ی مصرفی

هر پدیده و رخداد اجتماعی را می‌توان از زوایای مختلف گزارش داد و تحلیل کرد؛

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 3276

مصرف‌گرایی فرهنگی

مصرف‌گرایی فرهنگی -
امتياز: 5.0 از 5 - رای دهندگان: 1 نفر
مصرف‌گرایی فرهنگی

  1- جامعهی مصرفی از نظر بودریار

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 4387

قمار در پوشش خرید

نگاهی تحلیلی به سه نسل از فروشگاه‌های مدرن

زمانی که گروه ماجدالفطیم شعبه‌ی ایران فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپراستار را افتتاح می‌کرد به‌خوبی می‌دانست که نسل سوم فروشگاه‌های زنجیره‌ای چه ظرفیت بزرگی برای قلقلک‌دادن خوی مصرفی گروه‌های مختلف دارد و چه ثروت انبوهی را از این راه می‌توان به‌دست آورد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 3760

غرب با تخفیف چند؟

غرب با تخفیف چند؟ -
امتياز: 5.0 از 5 - رای دهندگان: 1 نفر

  تجارت همهجایی

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 3041

شرق و غرب خرید

شرق و غرب خرید -
امتياز: 4.0 از 5 - رای دهندگان: 1 نفر
گمانه‎زنی‏هایی درباره تاریخ مصرف

بازار و خردهفروشی

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 3156

زنجیره‌ای بی‌انتها

زنجیره‌ای بی‌انتها -
امتياز: 3.0 از 5 - رای دهندگان: 1 نفر
الگوی مصرفِ نظام سرمایه‌داری

تازه به تهران منتقل شده‌ام و برای اولین بار می‌خواهم به خرید بروم. مقداری ماهی لازم داریم؛ یکی‌دو متر سفره و البته یک عدد پیراهن خنک که گرمای تابستان را دو برابر نکند و یک جفت کفش ورزشی.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 2884

زنجیرهای زنجیره‌ای

زنجیرهای زنجیره‌ای -
امتياز: 1.0 از 5 - رای دهندگان: 1 نفر

فروشگاه‌های زنجیره‌ای چه هستند؟ از چه خاستگاهی برخوردارند و امروزه چگونه این مراکز، خرید و مصرف و بلکه شیوه‌ی زندگی ما را تغییر داده‌اند؟ آنچه که از موهبت این فروشگاه‌هاست، به‌ظاهر توزیع بهتر است، اما باید دید که این توزیع چه آثاری در سطوح اجتماعی جامعه دارد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 2830

زائر جایی برای رفتن ندارد

زائر جایی برای رفتن ندارد -
امتياز: 1.0 از 5 - رای دهندگان: 1 نفر
تبدیل شدن مشهد به مرکز تجارت

برای وضوگرفتن که از صحن خارج میشوی، باید حتماً تا بیرون حرم بروی؛ هنوز وارد وضوخانه نشده‌ای که دختری با وضع آنچنانی، تبلیغات عطر فرانسوی را جلوی شما می‌گیرد.

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 2903

حـــــــرم در حصار

مشهد ما؛ مشهدالرضا

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 3209

مراکز شعبده‌

مراکز شعبده‌ -
امتياز: 4.0 از 5 - رای دهندگان: 1 نفر
مراکز شعبده‌

تأمل کنیم: خواستن بهترینها صرفنظر از محدودیت داشتنیها

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 2897

درباره ما

مجله‌ی سوره نیز سرنوشتی پیوند خورده با سرنوشت انقلاب و فراز و فرودهای آن داشته است و او نیز تنها زمانی می‌تواند خود را از گرفتار شدن در دام زمانه برهاند و انقلاب اسلامی را همراهی کند که متوجه‌ی باطن و همگام با تحولاتی از جنس انقلاب باشد. تلاشمان این است که خود را از غفلت برهانیم، برای همین به دور از هرگونه توجیه‌ و تئوری‌پردازی برای توسعه‌ی تغافل،‌ می‌گوئیم که سوره «آیینه‌»ی ماست. از سوره همان برون تراود که در اوست. تلاشمان این است که به‌جای اصل گرفتن «ژورنالیسم حرفه‌ای»، یعنی مهارت در به‌کارگیری فنون، تحول باطنی و تعالی فکری را پیشه کنیم. نمی‌خواهیم خود را به تکنیسین سرعت، دقت و اثر فرو بکاهیم. کار حرفه‌ای بر مدار مُد می‌چرخد و مُد بر مدار ذائقه‌ی بشری و ذائقه بر مدار طبع ضعیف انسان و این سیر و حرکت، ناگزیر قهقرایی است.

بـيـشـتــر

نقد

شماره 87-86 مجله‌ فرهنگی تحلیلی سوره‌ اندیشه منتشر شد

شماره‌ جدید مجله سوره اندیشه نیز به‌مانند پنجشش شماره‌ اخیرش، موضوعی محوری دارد که کل مطالب مجله حول‌وحوش آن می‌چرخد. موضوع بیست‌ویکمین شماره‌ سوره‌ اندیشه، «نقد» است؛ موضوعی که شعار بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات نیز قرار گرفته است. نقد، موضوع مناقشه‌برانگیزی است که بسیاری از مجادلات سیاسی و فرهنگی ما، از روشن نبودن مفهوم آن ناشی می‌شود؛ تا جایی که منتقد را به جرم مفسده‌انگیزی‌اش خاموش می‌کنند. کار منتقد، حرف زدن است ولی نقد، منتظر شنیده شدن نیست. اینجا است که تفاوت منتقد با معترض و مخالف و مصلح و مفسد روشن می‌شود.

خبــر انـتـشــار شـمــاره 21

خرید

شماره 86
10000تومان
  • قیمت روی جلد
  • ارسال رایگان به سراسر نقاط کشور
  • زمان تحویل حداکثر 5 روز
شماره 84
10000تومان
  • قیمت روی جلد
  • ارسال رایگان به سراسر نقاط کشور
  • زمان تحویل حداکثر 5 روز
آرشیو شماره 50 تا 75
60000تومان
  • با احتساب 20% تخفیف
  • ارسال رایگان به سراسر نقاط کشور
  • زمان تحویل حداکثر 5 روز
خرید نسخه دیجیتال
4000تومان
  • با احتساب 60% تخفیف
  • دریافت از مارکتهای اندروید
  • همسان با نسخه چاپی